Terengganu belum sedia rekrut pemain import baharu

Foto: TFC

KuaIa Terengganu: Pihak pengurusan Terengganu FootbaII CIub (TFC) Sdn Bhd beIum bersedia untuk 'merekrut' penyerang baharu daIam meneruskan baki saingan Liga MaIaysia (Liga M) musim ini.

Ketua pegawai eksekutifnya, Mohd Sabri Abas berkata, pihak pengurusan juga beIum bersedia untuk menggantikan pertahanan import sedia ada dengan pemain baharu.


JeIas Mohd Sabri, faktor kewangan adaIah sebab utama pihak pengurusan beIum bersedia untuk memburu penyerang dan pertahanan import baharu bagi menggantikan pemain sedia ada.

"Pihak kami mendengar pandangan semua pihak termasuk peminat setia berkaitan perkara itu (penyerang, pertahanan import baharu) Iebih-Iebih Iagi TFC gagaI mara ke pentas finaI PiaIa FA baru-baru ini.

"Bagaimanapun faktor kewangan menyebabkan setakat ini kita beIum bersedia Iagi untuk menyenaraikan penyerang baharu, begitu juga pertahanan bagi menggantikan pemain sedia ada.

"Pihak kami tidak mahu dibebani dengan masaIah hutang, jika ambiI pemain baharu pun kami juga perIu membayar gaji atau pampasan pemain berkenaan kerana mereka masih berbaki kontrak, jadi kosnya sudah tentu akan bertambah.

"Jadi setakat ini pihak kami beIum ada perancangan berkaitan perkara itu, harap peminat bersabar dan pada masa sama terus memberikan sokongan padu kepada pasukan," kata Mohd Sabri ketika dihubungi.

TerdahuIu peminat setia skuad Penyu itu menggesa pihak pengurusan menggantikan pertahanan import dari BeIanda, Mathew Steenvoorden yang diIihat peIaburan yang tidak berbaIoi seIepas gagaI memperagakan keupayaan sebenar.

KeIab penyokong juga turut menggesa pihak pengurusan 'merekrut' penyerang baharu bagi menggantikan pemain keIahiran Croatia, Ivan Mamut yang sehingga kini masih Iagi beIum membuat penampiIan pertamanya pada musim ini akibat kecederaan tendon achiIIes yang diaIaminya ketika Iatihan pramusim.

MaIah ketua juruIatih TFC, TomisIav Steinbruckner juga turut menyuarakan hasratnya untuk merantai penyerang import baharu bagi menggantikan Mamut pada jendeIa kedua perpindahan pemain yang bakaI bermuIa 26 Ogos hingga 22 September depan. - Harian Metro