(Video) 'Tengok ini semua plastik' - Lelaki warga asing ini dakwa nasi lemak dibelinya diperbuat daripada plastik


"Kalau tak ganja, mesti dia telan ketum," demikian reaksi netizen terhadap video viral seorang lelaki yang mendakwa nasi lemak yang dibelinya dibuat daripada plastik. 

Video yang viral sejak Selasa lalu menunjukkan, lelaki itu mengarahkan rakannya membuat bebola nasi dari nasi lemak yang dibelinya dari lokasi Bukit Raja. 

Tujuannya adalah untuk membuktikan bahawa nasi lemak itu adalah diperbuat daripada plastik.

Setelah selesai, rakannya kemudian membaling bebola nasi itu di atas bonet depan kereta menyebabkan ia melantun-lantun dan terus dijadikan sebagai bukti yang menyokong dakwaannya itu. 

"Ok, saya nak beli satu kedai, nasi, nasi lemak tengok, bunggus, saya nak mau makan. Tengok ini semua pelastik.

"Kicik kicik buat, kicik kicik kicik kicik kicik kicik tak mau banyak besar. Kicik. Tengok dia apa macam ini nasi.

"Kicik la ayo itu.. tskkk!! Ha tengok, saya beli itu satu bungkus dua ringgit. Bukit jaja, saya nak bagi makan. Tengok semua plastik. Semua plastik, dia buat apa tengok. Semua plastik.

"Ok telus buang, katalusto. Sikit pun tarra kena, saya first time buat macam ni. Apa enggage buang, buang buang buang.

"Tengok, dia buat. Tengok nasi. Nasi dia buat ini. Haa.. Okeh. Itu kasi buang, itu kotor. Kotor kereta. Ayo ini kereta.."

Sementara itu di media sosial, netizen mengecam tindakan individu itu yang membuat dakwaan tidak berasas. Tetapi tidak kurang juga ada yang percaya dan meminta pihak berkuasa menjalankan siasatan. (HAHAHAHA!)




Sumber : thereporter.my