Terengganu Lupakan Chan Vathanaka


KETUA Jurulatih Terengganu, Irfan Bakti Abu Salim mengakui terpaksa melupakan hasrat untuk mendapatkan khidmat penyerang kebangsaan Kemboja, Chan Vathanaka untuk memenuhi kuota import Asia Tenggara bagi skuad Penyu musim depan.

Beliau yang kini berada di Makkah berkata, pihaknya enggan bersaing dengan beberapa pasukan Liga Malaysia (Liga-M) yang lain yang turut berminat mendapatkan pemain yang digelar 'Messi Kemboja' itu.

"Kami akan ikut format baharu lima pemain import musim depan dan memang berminat untuk mendapatkan Vathanaka bagi mengisi slot Asia Tenggara.

"Tetapi saya difahamkan pemain itu juga menjadi rebutan beberapa pasukan Malaysia yang lain.

"Jadi, kami malas nak bersaing dari segi harga untuk mendapatkan khidmat beliau. Biarlah dia nak pergi mana sekali pun," katanya.

Vathanaka, 23, pernah beraksi dalam Liga J3 Jepun, bersama Fujieda MYFC musim lalu.

Beliau juga merupakan pemenang kasut emas dalam Liga Kemboja pada musim 2015 dan 2016 bersama Boeungket Angkor.

Dalam pada itu, mengulas mengenai status pemain yang baru disambar dari Negeri Sembilan, Lee Andrew Tuck, Irfan mengesahkan pemain itu akan didaftarkan sebagai pemain import.

Ini sekali gus menutup spekulasi pemain itu akan didaftarkan sebagai pemain tempatan berikutan ibunya berasal dari Malaysia.- Sinar Harian