Terengganu Semakin Tenat, Kedudukan Ketiga Kebawah Liga


KUALA TERENGGANU: Masalah kecederaan terus menghantui skuad Terengganu apabila empat tonggak tidak dibawa bersama bertandang ke Sarawak bagi mengharungi saingan Liga Super di Stadium Negeri, semalam.

Empat tonggak itu ialah kapten pasukan, Ahmad Nordin Alias dan Muhammad Zubir Azmi yang cedera serta Norshahrul Idlan Talaha dan Mohd Affizie Faisal Mamat yang deman. Sebelum ini, Terengganu kehilangan beberapa tonggak utama termasuk pemain import berpengaruh, Gustavo Lopez, Ismail Faruqi Ashaari dan penjaga gol, Sharmiza Yusof hingga tamat musim ini.

Kecederaan itu memberi tamparan dan menambah tekanan buat pasukan bimbingan Mustaffa Kamal Abdul Wahad yang mengalami empat kekalahan berturut-turut di tangan Perak, Polis Diraja Malaysia (PDRM), Negeri Sembilan dan semalam dengan Sarawak.

Keputusan perlawanan semalam berkesudahan Sarawak 2-1 Terengganu melalui jaringan Makeche Ndumba, manakala gol penyamaan Vincent Bikana, dan gol kemenangan Sarawak melalui sepakan penalti oleh Gilmar.

Untuk rekod Norshahrul Idlan Talaha dijangka pulih untuk aksi bertemu Felda, manakala pasukan Terengganu bakal kehilangan khidmat Vincent Bikana yang akan menjalani pergantungan satu perlawanan kerana mengumpul tiga kad kuning.

Kekalahan ke empat berturut-turut semalam membuat Terengganu di kedudukan ketiga kebawah Liga Super.